Menu
Menu
Treść
Treść
Pomoc klęskowa 2025
Ruszyła pomoc dla rolników, którzy ponieśli straty w uprawach spowodowane wystąpieniem w 2025 r. przymrozków wiosennych, powodzi, gradu, deszczu nawalnego lub huraganu.
Wnioski można składać do 15 listopada 2025 r.
O takie wsparcie mogą starać się rolnicy, w których gospodarstwach powstały straty w wysokości powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej liczonej z trzech ostatnich lat poprzedzających rok, w którym wystąpiły te szkody, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiły te szkody, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej wielkości produkcji roślinnej. Poziom szkód jest szacowany przez komisje wojewódzkie.
Pomoc nie przysługuje do powierzchni upraw drzew i krzewów owocowych, truskawek i warzyw w których wystąpiły w 2025 r. szkody spowodowane przymrozkami wiosennymi w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich oraz do powierzchni upraw do których wnioskodawca otrzymał pomoc "Żuławy - Deszcz nawalny 2025 - de minimis w rolnictwie". Natomiast rolnicy z Żuław, którzy nie mogli skorzystać z pomocy w ramach naboru trwającego od 16 do 24 października z powodu np. niewykazania na zdjęciach satelitarnych powstałych strat w uprawach, które są jednak potwierdzone przez komisje szacujące szkody, mogą ubiegać się o wsparcie w naborze rozpoczętym 27 października 2025 r. O wsparcie mogą się starać także rolnicy z tych terenów, którzy nie mogli ubiegać się o pomoc w zakończonym 24 października naborze z powodu przekroczenia limitu pomocy de minimis. W przypadku naboru rozpoczętego 27 października pomoc jest bowiem udzielona jako pomoc publiczna, więc wykorzystany limit de minimis nie jest przeszkodą w uzyskaniu wsparcia.
Wnioski należy składać na formularzu opracowanym przez Agencję i udostępnionym na jej stronie internetowej za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE ARiMR)
Więcej informacji o tej pomocy – https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2025---pomoc-publiczna
Kontakt
Urząd Gminy Ciechocin
Ciechocin 172, 87-408 Ciechocin
Dane kontaktowe
- tel. +48 56 683 77 81, +48 56 683 77 83
- fax +48 56 683 77 08
- e-mail: ciechocin@ciechocin.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wiesław Wernerowicz, 
adres e-mail: iod@ciechocin.pl 
Godziny urzędowania
- poniedziałki, środy, czwartki: 7:30-15:30
- wtorki: 7:30-16:30
- piątki: 7:30-14:30
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- adres skrzynki ePUAP: /Ciechocin/SkrytkaESP
- adres profilu ePUAP
- adres skrzynki e-Doręczenia: AE:PL-73953-37860-UDCFH-13
- Klauzule
Numer konta:
Bank Spółdzielczy w Grębocinie
66 9491 0003 0030 0012 0489 0001    
Numer konta - odpady
90 9491 0003 0030 0012 0489 0054
