Menu
Menu
Treść
Treść
Inauguracja projektu Eu-geniusz w świecie naukowych żywiołów
W dniu 9 stycznia br. miała miejsce uroczysta inauguracja projektu Eu-geniusz w świecie naukowych żywiołów, na której dokonano podpisania symbolicznej tablicy sygnatariuszy umowy partnerskiej projektu wraz z wręczeniem umów.
Celem projektu jest rozwijanie kompetencji uczniów w szkołach kształcenia ogólnego z terenu powiatu toruńskiego i golubsko-dobrzyńskiego poprzez realizację zajęć dodatkowych w obszarze STEAM, wyposażenie sal językowych, zakup pomocy dydaktycznych oraz podniesienie kompetencji nauczycieli, w tym, w zakresie metod nauczania STEAM.
Wartość projektu dla Gminy Ciechocin to 717 139,49 zł w tym dofinansowanie 645 425,54 zł. Całkowita wartość projektu dla wszystkich partnerów: 18 915 389,90 zł, w tym dofinansowanie: 17 023 850,90 zł. Termin realizacji: do 30.06.2028 r.
Projekt realizowany jest w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze Europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 08.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.
Koncert noworoczny
Świąteczno-Noworoczny Koncert w Gminie Ciechocin
W sobotę, 11 stycznia 2025 roku, w Gminnym Centrum Integracji Społeczno-Kulturalnej w Elgiszewie odbył się Świąteczno-Noworoczny Koncert. Spotkanie rozpoczął Wójt Gminy Ciechocin, serdecznie witając licznie przybyłych gości oraz występujących artystów.
Pierwszą część koncertu wypełniły występy zespołu Oskarki, działającego przy Szkole Podstawowej w Ciechocinie. Młodzi artyści wprowadzili publiczność w świąteczną atmosferę swoim energicznym i pełnym radości programem.
Następnie odbyły się występy indywidualne młodych instrumentalistów, również uczniów Szkoły Podstawowej w Ciechocinie. Swoje muzyczne talenty zaprezentowali:
Zofia Kwiatkowska,
Lena Sztandarska,
Kornelia Tuszyńska,
Agata Majewska,
Celina Kubacka.
Punktem kulminacyjnym wydarzenia był koncert Powiatowej Orkiestry Dętej pod batutą kapelmistrza Roberta Józefowicza. Orkiestra zachwyciła publiczność wykonaniem znanych świątecznych melodii oraz światowych przebojów, które porwały słuchaczy i wypełniły salę niezwykłą energią.
Na zakończenie Wójt Gminy podziękował wszystkim artystom za piękne występy, a gości zaprosił na wspólny poczęstunek. Była to doskonała okazja do wymiany wrażeń i rozmów o muzyce.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji tego wydarzenia oraz licznie przybyłym gościom za wspólne świętowanie. Niech ta muzyczna uczta stanie się piękną tradycją w naszej gminie!
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Golubiu-Dobrzyniu zaprasza na kurs chemizacyjny oraz obowiązkowe szkolenie dla rolników ubiegających się o dopłaty dobrostanowe.
Rozmowy o CPK w Warszawie
W dniu 8 stycznia 2025 r. Samorządowcy z terenu Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego wzięli udział w spotkaniu merytoryczno – technicznym w Warszawie z przedstawicielami Spółki Centralny Port Komunikacyjny. W spotkaniu udział wzięli: Burmistrz Miasta Kowalewo Pomorskie Jacek Żurawski, Zastępca Burmistrza Miasta Golubia – Dobrzynia Piotr Kowalczyk, Wójt Gminy Radomin Piotr Wolski, Wójt Gminy Ciechocin Andrzej Okruciński, Wójt Gminy Golub – Dobrzyń Marek Ryłowicz, Kierownik Biura Rozwoju Gminy Golub – Dobrzyn Wioletta Szymańska, Sekretarz Gminy Zbójno Tomasz Smoliński (radny powiatowy) oraz członek zarządu Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego Roman Tasarz.
Ze strony Centralnego Portu Komunikacyjnego w spotkaniu uczestniczyli: Piotr Rachwalski - Członek Zarządu Spółki CPK, Tomasz Nawara – Lider projektu, Bartłomiej Bielowski – Koordynator merytoryczny projektu, Piotr Studnicki – Zastępca Dyrektora Biura Relacji z Otoczeniem, Joanna Bogdanowicz – Ekspert ds. relacji z otoczeniem inwestycji kolejowych, Iwona Kreft-Boufał – Koordynator ds. ochrony środowisko, Łukasz Wrzesiński – Koordynator ds. relacji z interesariuszami.
Samorządowcy Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego przedstawili charakterystykę reprezentowanych samorządów z uwzględnieniem przebiegu wariantów planowanych linii CPK, kolizji techniczno – prawnych, uwag oraz postulatów mieszkańców. W trakcie spotkania zostało przekazane oficjalnie wspólne stanowisko samorządów Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego w sprawie przebiegu planowanych tras kolejowych linii kolejowych (W7, W8, W9, W11, W20) w ramach zadania pn. „Opracowanie Rozszerzonego Studium Techniczno-Ekonomicznego (STEŚR) inwestycji pn. „Budowa linii kolejowej nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk-Grudziądz-Warlubie” oraz „Budowa linii kolejowej nr 5 na odc. Grudziądz-Gdańsk”, które jest spójne ze stanowiskiem Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego, Wojewody i Prezydenta Torunia - zawiera propozycję, by Koleje Dużych Prędkości objęły Włocławek – Toruń – Bydgoszcz i przebiegały po istniejącej infrastrukturze kolejowej. Jednocześnie wnioskowali, by obszar naszego Powiatu nie został wykluczony komunikacyjnie, a miasta i gminy z naszego regionu uzyskały dostęp do rozwiniętej sieci autobusów i pociągów w ramach Horyzontalnego Rozkładu Jazdy.
Przedstawiciele Spółki CPK przedstawili aktualne informacje nt. przebiegu tras kolejowych i planowanej budowy linii Kolei Dużych Prędkości w ramach inwestycji CPK i omówili założenia Horyzontalnego Rozkładu Jazdy z uwzględnieniem ujęcia w nim Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego jako Powiatu włączonego w sieć połączeń dalekobieżnych poprzez skoordynowane z nimi autobusy lub pociągi regionalne.
Przedstawiciele Spółki CPK poinformowali, że ostatecznie żaden wariant planowanych tras kolejowych linii kolejowych (W7, W8, W9, W11, W20) przebiegających przez Miasta i Gminy Powiatu Golubsko – Dobrzyńskiego przygotowywany w ramach STEŚR nie został jeszcze zatwierdzony.
W najbliższym czasie odbędzie się spotkanie Przedstawicieli Spółki CPK z Marszałkiem Województwa Kujawsko – Pomorskiego, który ponownie zaakcentuje ujęcie w planach inwestycji by Koleje Dużych Prędkości objęły Włocławek – Toruń – Bydgoszcz.
Wystawa Gołębi Rasowych Drobiu Rasowego
Informacje dotyczące renty wdowiej, renty socjalnej i wysokości zaliczki na podatek.
drukuj (Informacje dotyczące renty wdowiej, renty socjalnej i wysokości zaliczki na podatek.)
Bieg charytatywny w Elgiszewie
Jerzy Ziętarski (Elgiszewo) i Poradnia “Nad Drwęcą” w Ciechocinie serdecznie zapraszają wszystkich chętnych
do wspólnej aktywności ruchowej, połączonej z działaniem charytatywnym.
Jak co roku, fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy organizuje zbiórkę pieniędzy dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego.
Tym razem akcja odbędzie się w ostatni weekend stycznia 2025r. Z tej okazji fundacja zachęca wszystkich do samodzielnego przebiegnięcia dystansu 5km pod hasłem “Policz się z cukrzycą” Chcemy ten bieg w gminie Ciechocin przeprowadzić wspólnie,
na terenie boiska w Elgiszewie i pobliskich lasów. Osoby, które chcą biec razem z nami, proszone są o wysłanie SMS na numer
607742206 lub 600582797 W treści SMS wpisujemy tylko “BIEGNĘ” oraz swoje imię i nazwisko.
Planujemy wspólny start w sobotę 25 stycznia 2025 o godzinie 13:00 przy budynku sportowym na stadionie w Elgiszewie.
Trasa zostanie wyznaczona na terenie boiska i okolicznych terenach leśnych, żeby nie przeszkadzać w ruchu kołowym.
Nie będzie pomiaru czasu na trasie. Nie planujemy rywalizacji między nami - BIEGNIEMY WSZYSCY RAZEM
Niech to będzie wspólny czas promocji zdrowia w szczytnym celu. Jeśli nie czujesz się na siłach przebiec, możesz ten dystans przejść, zapraszamy z kijkami. Bieg odbędzie się bez względu na pogodę. Poradnia “Nad Drwęcą” zapewnia pierwszą pomoc medyczną w razie urazów podczas biegu. Dla wszystkich uczestników będzie przygotowana ciepła herbata i słodki poczęstunek.
Każdy biegnie na własną odpowiedzialność. Każdy uczestnik po biegu będzie mógł dokonać wrzutu do puszki WOŚP
Do zobaczenia na starcie!
Tomasz Ciesielski i Jerzy Ziętarski
Aktualne Oferty Pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu uprzejmie informuje, że posiada następujące oferty pracy:
Wykształcenie gimnazjalne/podstawowe/zawodowe:
- mechanik pojazdów samochodowych - Golub-Dobrzyń
- kierowca ciągnika siodłowego – Golub-Dobrzyń
- spawacz MAG- Golub-Dobrzyń
- kierowca samochodu ciężarowego – Lipnica
- elektryk – Golub-Dobrzyń
- stolarz - Płonko
- sprzątaczka - Golub-Dobrzyń
- robotnik budowlany – W. Rychnowo
- mechanik -monter- Rudaw
- ślusarz - Rudaw
- spawacz - Rudaw
- elektryk budowlany - Rudaw
Wykształcenie średnie
- handlowiec stacjonarny - Golub-Dobrzyń
Wykształcenie wyższe
- wychowawca – Golub-Dobrzyń
- asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – Kowalewo Pomorskie
- nauczyciel informatyki - Wegiersk
Staż FP:
- sprzedawca - Węgiersk
- pracownik biurowy - Golub-Dobrzyń
- specjalista zdrowia publicznego - Golub-Dobrzyń
- mechanik samochodów osobowych - Gałczewko
- redaktor wydań internetowych - Brodnica
STAZ EFS:
- Dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności:
Wakat w ramach doposażenia:
- robotnik budowlany/monter dociepleń - Golub-Dobrzyń
- pozostali operatorzy urządzeń do obróbki – Bocheniec
Informacja starosty:
Prace interwencyjne
Europejski Portal Mobilności Zawodowej – www.eures.europa.eu – znajdziesz tam: aktualne oferty pracy, w tym w Polsce (oferty pochodzą z urzędów pracy i organizacji partnerskich EURES) rejestracji
https://eures.praca.gov.pl/ - szukasz pracy
Oferty pracy 11.03.2025
KRUS uruchomił infolinię!
https://www.gov.pl/web/krus/krus-uruchomil-infolinie
Pod numerem 22 592 66 40 w godzinach od 9.00 do 14.00 w dni powszednie możesz uzyskać wszelkie informacje na temat zasad przyznawania renty wdowiej.
✅ czy przysługuje mi renta wdowia?
✅ co to znaczy: zbieg świadczeń?
✅ gdzie i do kiedy mogę złożyć wniosek?
✅ jakie dokumenty muszę dołączyć?
✅ od kiedy będzie wypłacana renta wdowia?
Planujesz złożyć wniosek o rentę wdowią, a nie znasz jeszcze wszystkich odpowiedzi na nurtujące Cię pytania?
Więcej: https://www.gov.pl/web/krus/renta-wdowia---pytania-i-odpowiedzi
Sprawdź, przeczytaj, a jeśli potrzebujesz więcej informacji – zadzwoń na naszą infolinię.
KRUS PRZYPOMINA: na złożenie wniosku o rentę wdowią masz czas do 31 lipca 2025 roku.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Prawidłowe dane podatnika
KAS przypomina: Płatniku, złóż PIT z prawidłowymi danymi podatnika
- Do 31 stycznia 2025 r. płatnicy mają obowiązek złożenia dokumentów PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A za 2024 rok.
- W formularzach przesyłanych do urzędów skarbowych płatnicy powinni wpisać prawidłowe dane, w tym dane rejestracyjne podatników.
- Przypominamy, że nie ma możliwości przesłania informacji z nieprawidłowym identyfikatorem podatkowym PESEL albo NIP.
- Płatnicy powinni również uwzględnić informacje o zwolnieniach z podatku, wynikające z oświadczeń podatników, np. uprawnienie do skorzystania z ulgi dla rodzin 4+.
- Dokumenty należy wysłać drogą elektroniczną na aktualnych wersjach formularzy. Organizacje mogą to zrobić za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) bez konieczności podpisywania dokumentów.
Do 31 stycznia płatnicy składają do urzędów skarbowych dokumenty PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A. Przypominamy o obowiązku wpisywania w tych dokumentach poprawnych danych podatników.
Prawidłowy nr PESEL/NIP podatnika
Wpisanie prawidłowych danych, w tym danych rejestracyjnych takich jak PESEL lub NIP w informacji o przychodach pracownika, jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników [1].
Ponadto, nieprawidłowy numer PESEL/NIP utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2024 rok w usłudze Twój e-PIT.
W przypadku przekazania przez płatnika błędnych danych, system nie będzie mógł wygenerować i udostępnić osobie, dla której jest wysyłana informacja, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT.
Informacje o zwolnieniach z podatku
Dokumenty przekazywane przez płatników do urzędów skarbowych powinny również zawierać informacje o zwolnieniach z podatku w zakresie ulgi dla młodych, a także o zwolnieniach, które wynikają ze złożonych przez podatników oświadczeń o spełnieniu warunków do skorzystania z:
- ulgi na powrót,
- ulgi dla pracujących seniorów,
- ulgi dla rodzin 4+.
Gdzie znaleźć formularze
Aktualne wersje formularzy są dostępne do pobrania na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
Jak złożyć dokumenty
Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Umożliwi to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Organizacje mogą złożyć dokumenty za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacjom, m.in. spółkom, fundacjom, stowarzyszeniom,
składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika.
Użytkownicy konta organizacji mogą wysłać za pomocą e-US m. in. informacje podatkowe takie jak PIT-11, PIT-R, PIT-8C.
[1] Art. 11 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
Przedstawiamy materiały informacyjne dotyczące procedury zastrzegania utraconych dokumentów tożsamości oraz kart płatniczych. Opisano w nich, gdzie i jak skutecznie zabezpieczyć swoje dane oraz dlaczego szybkie działanie jest kluczowe w ochronie przed kradzieżą tożsamości. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami na wskazanych stronach: www.DokumentyZastrzezone.pl oraz www.Zastrzegam.pl
Obwieszczenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 20 stycznia 2025 r. dotyczące przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2025 roku. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią!
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy już dostępna!
Dzięki aplikacji każdy posiadacz smartfona może mieć łatwy, szybki i bezpieczny
dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego. Czytaj więcej i sprawdź, jak pobrać aplikację.
Szybkie i łatwe składanie dokumentów i deklaracji podatkowych
Przy pomocy aplikacji użytkownicy mogą w dowolnym momencie sporządzić i wysłać dokumenty do wybranego organu podatkowego. W aplikacji dostępne są także kreatory, które ułatwiają przygotowanie pisma.
Aplikacja umożliwia złożenie deklaracji podatkowych PIT, CIT, VAT, PCC, SD, a także formularzy rejestracyjnych oraz dotyczących SME.
Użytkownik aplikacji może składać dokumenty i deklaracje bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego. System automatycznie uzupełni dane identyfikacyjne podatnika w formularzach.
Wygodny i szybki odbiór dokumentów dzięki e-Korespondencji
Po wyrażeniu zgody na e-Korespondencję klienci mogą także odbierać dokumenty od organów podatkowych na swoim smartfonie. Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem.
W aplikacji można następnie wygodnie przeglądać i pobierać otrzymane dokumenty, w tym zaświadczenia.
Użytkownik znajdzie w aplikacji także informacje o złożonych deklaracjach podatkowych i pismach wysłanych do organów podatkowych.
W przypadku dokumentów złożonych elektronicznie możliwe jest ich przeglądanie i pobieranie na smartfona.
Bezpieczeństwo danych
Podczas instalacji aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfonie wystarczy jednorazowe uwierzytelnienie jedną z metod dostępnych w usłudze login.gov.pl, np. profilem zaufanym.
Kolejne logowania do aplikacji są możliwe przy użyciu danych biometrycznych lub kodu PIN.
Dane osobowe użytkownika nie są gromadzone na urządzeniu, dlatego są bezpieczne nawet w przypadku utraty telefonu.
Użytkownik będzie automatycznie wylogowany z aplikacji w przypadku braku aktywności. W każdej chwili można też usunąć konto w aplikacji na smartfonie.
Dostęp do konta w e-Urzędzie Skarbowym z aplikacji na konkretnym smartfonie można też łatwo usunąć z poziomu aplikacji webowej.
Wszystkie potrzebne informacje podatkowe w jednym miejscu
Aplikacja zapewnia aktualne informacje o rozliczeniach właściciela konta, zwrotach podatku, mandatach karnych i wygodne płatności online.
Użytkownik może w aplikacji także zweryfikować informacje o udzielonych pełnomocnictwach i sprawdzić listę swoich aktów notarialnych.
Dla przedsiębiorców udostępniamy w aplikacji możliwość wygenerowania i pobrania na smartfon Raportu podatnika – kompleksowej informacji o sytuacji podatkowej
dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
Rozwój aplikacji
Już teraz w aplikacji e-Urząd Skarbowy udostępniamy usługi dla osób fizycznych.
Na kolejnych etapach dodawane będą nowe funkcjonalności, m.in. dostęp do konta organizacji.
Planujemy również rozwój serwisu i aplikacji w zakresie modułu powiadomień dla użytkowników.
Pobierz aplikację!
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest dostępna w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim. Można ją pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store.
Działa na telefonach z systemem operacyjnym Android w wersji nie niższej niż 9.0 (zalecana najnowsza dostępna na rynku) oraz iOS w wersji nie niższej niż 13.
Materiały
Drodzy Rodzice
informujemy, że w dniach 03.03.2025 r. – 04.04.2025 r. przeprowadzony zostanie pierwszy etap postępowania rekrutacyjnego do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2025/2026 przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Ciechocin.
W dniach 03.03.2025 r. – 31.03.2025 r. można również dokonywać zgłoszeń dzieci do klas pierwszych na rok szkolny 2025/2026.
Poniżej zamieszczamy szczegółowy harmonogram rekrutacji oraz wzory wniosków o przyjęcie do oddziałów przedszkolnych, klas pierwszych oraz przykładowe wzory oświadczeń.
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z właściwym Dyrektorem szkoły.
Szkoła Podstawowa im. Oskara Kolberga w Ciechocinie – tel. 519 817 753;
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939 r. w Świętosławiu – tel. 56 683 70 20;
Podatek akcyzowy
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesław Siekierski informuje: Każdy ROLNIK, który chce odzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien:
- w terminie od 1 lutego 2025 r. do 28 lutego 2025 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2024 r. do 31
stycznia 2025 r., - w terminie od 1 sierpnia 2025 r. do 1 września 2025 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2025 r.
do 31 lipca 2025 r.
w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2025 r
KRUS wysyła deklaracje podatkowe PIT do świadczeniobiorców
https://www.gov.pl/web/krus/krus-wysyla-deklaracje-podatkowe-pit-do-swiadczeniobiorcow
Kasa, jak co roku, obliczyła podatek dochodowy od wypłacanych świadczeń emerytalno-rentowych oraz rodzicielskich świadczeń uzupełniających i rozpoczęła wysyłanie PIT-ów
do świadczeniobiorców.
Wszystkie deklaracje podatkowe wysłane zostaną w nieprzekraczalnym terminie do 28 lutego 2025 r.
Kto otrzyma formularz PIT?
PIT otrzymają wszystkie osoby, które w 2024 roku chociaż raz pobrały jakiekolwiek rolnicze świadczenie emerytalno-rentowe (np. emeryturę rolniczą, rentę rolniczą z tytułu niezdolności do pracy, rentę rodzinną), rodzicielskie świadczenie uzupełniające, świadczenie niezrealizowane po osobie zmarłej lub świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.
Rodzaje wysyłanych PIT-ów:
PIT-40A (roczne obliczenie podatku przez organ rentowy) otrzymają emeryci i renciści oraz osoby uprawnione do rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, którym Kasa rozliczyła podatek dochodowy za 2024 rok tj. te które m.in. pobierały świadczenie z KRUS przez cały rok podatkowy i saldo ich rozliczenia wyniosło 0 zł lub na ich koncie podatkowym powstała niedopłata podatku, która zostanie potrącona ze świadczenia za marzec 2025 r.
PIT-11A (informacja o dochodach uzyskanych od organu rentowego) otrzymają emeryci
i renciści oraz osoby uprawnione do rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, którym Kasa nie mogła dokonać rozliczenia podatku i przekazać PIT-40A, ponieważ np.:
· nie pobierali świadczenia przez cały 2024 rok,
· mają nadpłatę podatku (nadpłatę zwróci urząd skarbowy).
PIT-11 (informacja o przychodach z innych źródeł) otrzymają osoby, którym Kasa wypłacała świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa lub/oraz tzw. niezrealizowane świadczenie po osobie zmarłej (tj. emeryturę lub rentę przysługującą zmarłemu; nie dotyczy zasiłków pogrzebowych) lub/oraz alimenty potrącane ze świadczenia rolniczego.
Czy osoba, która otrzyma co najmniej jeden z ww. PIT-ów zobowiązana jest do złożenia zeznania podatkowego (PIT-37 lub PIT-36) za 2024 r. w urzędzie skarbowym?
Świadczeniobiorca, który otrzyma PIT-40A lub PIT-11A lub/oraz PIT-11 może zaakceptować lub zmienić zeznanie podatkowe PIT-37 lub PIT-36, przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową (KAS), wypełnić formularz interaktywny w e-Urzędzie skarbowym, bądź sam złożyć PIT-37 lub PIT-36 w formie papierowej we właściwym urzędzie skarbowym
– w nieprzekraczalnym terminie do 30 kwietnia 2025 roku.
Zeznanie podatkowe przygotowane przez KAS zostanie udostępnione na portalu podatkowym www.podatki.gov.pl, w usłudze Twój e-PIT.
Jeśli świadczeniobiorca nie złoży ww. zeznania to 30 kwietnia 2025 r. zeznanie przygotowane przez KAS zostanie automatycznie uznane za złożone.
Jednocześnie Kasa przypomina, że każda osoba, która otrzyma co najmniej jeden z ww. formularzy PIT (z wykazaną odprowadzoną zaliczką na podatek dochodowy) oraz chce skorzystać z ulg podatkowych (np. za zakup leków, rehabilitację), a także osoba, która chce skorzystać z rozliczenia podatku razem z małżonkiem lub dzieckiem, powinna zmienić zeznanie podatkowe przygotowane przez KAS albo sama wypełnić i przekazać nowe zeznanie w formie elektronicznej lub papierowej do urzędu skarbowego, również w nieprzekraczalnym terminie do 30 kwietnia 2025 r.
Czy świadczeniobiorcy Kasy mogą przekazać 1,5% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego i jak to zrobić?
Świadczeniobiorcy, którym potrącano zaliczki na podatek dochodowy mogą przekazać 1,5% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego i jeśli dokonują przekazania
po raz pierwszy lub chcą dokonać zmiany organizacji na inną niż w roku poprzednim, to w terminie do 30 kwietnia 2025 r. powinni przekazać do urzędu skarbowego wypełniony PIT-OP. Nie dotyczy to osób, których jedynym dochodem podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych były świadczenia emerytalno-rentowe w kwocie nieprzekraczającej 2.500 zł miesięcznie i łączny dochód w całym roku nie przekroczył 30.000 zł, ponieważ dochody takich osób mieszczą się w kwocie wolnej od podatku.
Ważne!
Emeryci i renciści, których roczny dochód nie przekracza 30.000 zł mogą wystąpić do KRUS z wnioskiem o niepobieranie zaliczek na podatek od dochodu do 30.000 zł. Na podstawie takiego wniosku Kasa nie potrąci zaliczki od trzynastej i czternastej emerytury, co pozwoli uniknąć nadpłaty podatku.
Terminy rozliczeń podatku dochodowego w 2025 r. |
||
od |
od tego dnia podatnicy mogą logować się do profilu na portalu podatkowym i uzyskać wstępnie przygotowaną dla nich deklarację PIT-37 lub PIT-36 |
|
do |
termin na modyfikację, odrzucenie lub akceptację deklaracji przygotowanej przez Ministerstwo Finansów (KAS) lub złożenie zeznania podatkowego we właściwym US – elektronicznie lub |
W jakim terminie urząd skarbowy zwróci nadpłatę podatku?
W ciągu 45 dni:
· od dnia złożenia zeznania PIT 37 lub PIT-36 lub
· od 30 kwietnia 2025 r., jeżeli urząd zaakceptuje zeznanie w usłudze Twój e-PIT.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 226 ze zm.)
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT
- Pocztą elektroniczną rozsyłane są fałszywe wiadomości, których autor podszywa się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS).
- Wiadomości zawierają informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17 oraz inne nieprawdziwe informacje.
Tego typu wiadomości są fałszywe i nie zostały wysłane z serwerów Krajowej Administracji Skarbowej i Ministerstwa Finansów.
Adresy nadawcy „prawdziwy_kas@gov.mof.pko360.pl” i „krajowaadministracjaskarbowa-kas@gov.mof.pekao.pl” nie są adresami e-mail Krajowej Administracji Skarbowej.
Otwieranie załącznika do wiadomości lub zamieszczonych w niej linków, jak również wysyłanie odpowiedzi do nadawcy,
jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem lub przekazanie danych podatnika nieuprawnionym osobom.
Przestrzegamy i apelujemy o ostrożność!
Co robić w przypadku próby oszustwa?
Zachęcamy do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Wzrost wysokości zasiłku chorobowego i jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej
Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie
określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub
rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego od 1 stycznia 2025 r.:
- jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej wynosi 1 431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu (wzrost o 398 zł),
- zasiłek chorobowy wynosi 25 zł za każdy dzień czasowej niezdolności do pracy trwającej nieprzerwanie przez co najmniej 30 dni (wzrost o 5 zł).
UWAGA: Świadczenia przyznane i wypłacone w styczniu 2025 r. w dotychczasowej wysokości Kasa będzie z urzędu wyrównywać do aktualnych kwot. Nie trzeba składać odrębnego wniosku w tej sprawie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego (Dz.U. z 2025 r. poz. 101).
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy











Bezpłatne szkolenie pn.: Metody ograniczające stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej
– szkolenie dla beneficjentów ekoschematu Dobrostan zwierząt
KAS przypomina: Zasady rocznego rozliczenia PIT emerytów i rencistów,
którzy otrzymali od organu rentowego PIT-40A albo PIT-11A
- Do końca lutego emeryci i renciści otrzymają od organów rentowych roczne obliczenie podatku na formularzu PIT-40A lub informację o dochodach uzyskanych od organu rentowego na formularzu PIT-11A.
- Przypominamy kiedy emeryt lub rencista nie musi składać zeznania, a w jakim przypadku ma taki obowiązek.
Jeśli jesteś emerytem lub rencistą, to do końca lutego otrzymasz od organu rentowego (np. ZUS lub KRUS) roczne obliczenie podatku na formularzu PIT-40A lub informację o dochodach PIT-11A za 2024 r.
Co zrobić w przypadku otrzymania rocznego obliczenia podatku PIT-40A
Jeśli za 2024 r.:
- otrzymasz tylko jeden PIT i będzie nim PIT-40A oraz
- nie korzystasz z ulg podatkowych i
- nie uzyskałeś innych dochodów, które mają wpływ na kwotę podatku jaką obliczył organ rentowy w PIT-40A,
to nie musisz składać zeznania podatkowego.
Jeśli otrzymasz nie tylko PIT-40A lub chcesz np. rozliczyć się z małżonkiem lub skorzystać z ulg i odliczeń, np. ulgi rehabilitacyjnej, to musisz złożyć zeznanie podatkowe.
Co zrobić w przypadku otrzymania informacji PIT-11A
Jeśli od organu rentowego otrzymasz informację PIT-11A z dochodami do opodatkowania, musisz złożyć zeznanie podatkowe do urzędu skarbowego. Jeśli oprócz tej informacji otrzymasz inne PIT-y od płatników (np. PIT-11 od zleceniodawcy),
to dochody z tych PIT-ów również uwzględniasz w swoim zeznaniu. Jeśli dochody wykazane na informacjach od płatników stanowią Twoje jedyne dochody, to właściwym formularzem do rozliczenia jest PIT-37.
Jak złożyć zeznanie
Najprostszym sposobem na złożenie zeznania podatkowego PIT-37 jest skorzystanie z usługi Twój e-PIT w e-Urzędzie Skarbowym. W usłudze Twój e-PIT znajdziesz automatycznie wygenerowane zeznanie uzupełnione danymi z informacji od płatników, w tym informacjami z PIT-11A. Zeznanie podatkowe możesz także złożyć elektronicznie za pomocą systemu e-Deklaracje. Możesz również złożyć PIT tradycyjnie – wypełnić formularz w formie papierowej i zanieść lub wysłać do urzędu skarbowego.
Jeśli do 30 kwietnia nie złożysz zeznania w usłudze Twój e-PIT, nie odrzucisz go, albo nie złożysz zeznania w inny sposób (np. papierowo), zeznanie przygotowane w usłudze Twój e-PIT zostanie zaakceptowane automatycznie z upływem 30 kwietnia.
Co zrobić jeśli chcesz przekazać 1,5% podatku dla Organizacji Pożytku Publicznego (OPP)
Jeśli chcesz przekazać 1,5% podatku na rzecz OPP masz taką możliwość.
Jeśli otrzymałeś PIT-40A i nie musisz składać zeznania podatkowego, a jednocześnie chcesz przekazać 1,5% podatku należnego wykazanego w PIT-40A za 2024 r. na rzecz OPP, masz dwie możliwości:
- jeżeli chcesz by 1,5% podatku trafiło na konto tej samej OPP, która była wskazana w rozliczeniu PIT w ubiegłym roku i nadal znajduje się ona w Wykazie OPP - to nie musisz nic robić. Urząd skarbowy zrobi to za Ciebie.
- jeżeli chcesz przekazać 1,5% podatku na rzecz innej OPP niż w ubiegłym roku - złóż zeznanie podatkowe na formularzu PIT-37 albo oświadczenie PIT-OP . Najprościej zrobisz to w usłudze Twój e-PIT w e-Urzędzie Skarbowym.
Jeśli chcesz przekazać 1,5% podatku OPP podaj jej numer KRS w składanym zeznaniu podatkowym lub oświadczeniu PIT-OP. Wraz z tym numerem wpisz kwotę do przekazania, która nie może przekroczyć 1,5% podatku należnego wynikającego ze złożonego zeznania.
W zeznaniu lub oświadczeniu składanym w usłudze Twój e-PIT kwota, która stanowi 1,5% podatku będzie uzupełniona automatycznie. W zeznaniu przygotowanym w usłudze Twój e-PIT automatycznie będzie również wstawiony nr KRS organizacji, którą ostatnio wspierałeś (o ile jest ona nadal uprawiona do otrzymywania 1,5% podatku) i cel szczegółowy - możesz zmienić te dane.
Zwrot nadpłaty oraz rozliczenie niedopłaty podatku
Jeśli swoje zeznanie złożyłeś elektronicznie i wynika z niego nadpłata podatku, to jej zwrot otrzymasz w terminie do 45 dni. W przypadku zeznań złożonych papierowo termin zwrotu wynosi do 3 miesięcy. Jeśli z zeznania wynika niedopłata, musisz ją zapłacić w terminie do 30 kwietnia. Jeśli niedopłata wynika z PIT-40A organ rentowy pobierze ją z emerytury lub renty wypłacanej za marzec lub kwiecień br.
Pamiętaj, jeśli oprócz emerytury/renty w 2024 r. uzyskałeś inne dochody, które podlegają opodatkowaniu według skali podatkowej, chcesz skorzystać z ulg, odliczeń, lub opodatkować swoje dochody z małżonkiem, jako osoba samotnie wychowująca dzieci albo wdowa/wdowiec, to powinieneś do 30 kwietnia złożyć zeznanie podatkowe na formularzu PIT-37 lub PIT-36 (w zależności od źródeł dochodu).
Więcej informacji o rozliczeniach dla emerytów i rencistów znajdziesz w Poradniku dla Emerytów i Rencistów na stronie: www.podatki.gov.pl/pit/poradniki-pit/#emeryci
Kolejne pary małżeńskie odznaczone medalami
50 lat wspólnego pożycia małżeńskiego to bardzo długi okres w życiu każdego człowieka. To również wielkie i piękne wydarzenie w rodzinie i społeczeństwie. Prawdą jest, że tylko nieliczni mają możność, zaszczyt i prawo obchodzić tę uroczystość.
W dniu 13 lutego br. w Urzędzie Gminy Ciechocin, dwie pary małżeńskie świętowały wspólnie Złote Gody. Z tej okazji dostojni Jubilaci Państwo: Danuta i Kazimierz Dąbrowscy oraz Państwo Danuta i Leon Wiśniewscy z Miliszew, zostali odznaczeni Medalami za Długoletnie Pożycie Małżeńskie, przyznanymi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. W tej niecodziennej uroczystości uczestniczyły również rodziny Jubilatów i zaproszeni goście: Pan Piotr Konarski - Przewodniczący Rady Gminy Ciechocin oraz Pan Mariusz Gutowski - Zastępca Wójta.
Medale stanowią dowód społecznego uznania dla trwałego i przykładnego pożycia małżeńskiego. Są również potwierdzeniem, że wybrana przed laty droga, była drogą słuszną. W imieniu Prezydenta RP medale wręczył Wójt Gminy - Pan Andrzej Okruciński. Oprócz medali Jubilaci otrzymali również pamiątkowe dyplomy, upominki, a panie bukiety kwiatów.
Podczas uroczystości Wójt Gminy powiedział, że „Jubileusz 50-lecia pożycia małżeńskiego należy do uroczystości, w których uczestniczymy z wielkim wzruszeniem. W tych trudnych czasach, w trudnym świecie, w którym jest wiele pokus pokazaliście Państwo, że można i że warto razem wędrować przez życie. Macie ogromny autorytet nie tylko ze względu na lata wspólnej drogi, ale również za przykład jaki dajecie młodym ludziom, którzy decydują się zawrzeć związek małżeński”.
Państwo Danuta i Kazimierz Dąbrowscy małżeństwo zawarli 22 czerwca 1974 r. w Ciechocinie. Wychowali 5 dzieci, mają 14 wnucząt i 2 prawnucząt.
Państwo Danuta i Leon Wiśniewscy małżeństwo zawarli 20 kwietnia 1974 r. w Chełmży. Wychowali 4 dzieci, doczekali się 10 wnucząt.
Drogim Jubilatom gratulujemy tak długiego, zgodnego i szczęśliwego pożycia małżeńskiego. Niech zdrowie pozwoli Wam na dalsze trwanie we wspólnej miłości, przyjaźni i zaufaniu.
XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
https://www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza rolników do udziału w XXII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, którego celem jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.
Udział w nim mogą wziąć zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne, których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników.
Współorganizatorami tegorocznego Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
Partnerem Strategicznym są AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.
Właściciele gospodarstw rolnych uczestniczący w Konkursie mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania swojego gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia wypadkowe.
W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
W dotychczasowych 21 edycjach Konkursu wzięło udział już ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
Szczegóły Konkursu znajdują się w Regulaminie.
Ważne terminy:
25.04.2025 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie
27.06.2025 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego
07-25 lipca 2025 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin może ulec zmianie).
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
VI Konkurs na Rymowankę
https://www.gov.pl/web/krus/vi-konkurs-na-rymowanke
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego serdecznie zaprasza dzieci rolników do udziału w VI Ogólnopolskim Konkursie dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym pod hasłem „Wioski bez troski”.
Wydarzenie przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Edukacji Narodowej Barbary Nowackiej. Partnerem strategicznym Konkursu są Agro Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronat medialny nad Konkursem sprawuje TVP Info.
Szósta edycja Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym przebiega pod hasłem „Wioski bez troski”, służy popularyzowaniu zasad bezpiecznej pracy oraz zaleceń prewencyjnych i profilaktycznych, stanowiących merytoryczną treść kampanii prewencyjnej „Dobrostan Rolnika”, która odnosi się do zdrowia człowieka w aspektach: fizycznym, psychicznym i społecznym.
W Konkursie mogą uczestniczyć dzieci urodzone w latach 2010-2014, których przynajmniej jeden rodzic/opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do Konkursu. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 4 wersy, max. 30), odnoszącej się do zasad bezpiecznej pracy oraz zaleceń prewencyjnych i profilaktycznych, stanowiących merytoryczną treść kampanii prewencyjnej „Dobrostan Rolnika”, która dotyczy zdrowia człowieka.
Kompletne zgłoszenie (rymowankę oraz wypełniony formularz zgłoszeniowy) należy przesłać w terminie do dnia 25.03.2025 r. pocztą tradycyjną (liczy się data stempla
pocztowego) lub elektroniczną na adres Oddziału Regionalnego KRUS, w którym ubezpieczeniu podlega rodzic/opiekun prawny dziecka.
Konkurs przebiega co najmniej w dwóch etapach: wojewódzkim i centralnym. Autorzy trzech najlepszych prac na etapie wojewódzkim, który kończy się 25.04.2025 r. otrzymają nagrody rzeczowe o wartości ok. 500 zł brutto, a ich rymowanki zostaną poddane ponownej ocenie na etapie centralnym. Z 48 rymowanek wyłonionych do finału Konkursu, Centralna Komisja Konkursowa wybierze 20 najlepszych. Dla autorów tych prac przewidziano nagrody rzeczowe o wartości ok. 1 000 zł brutto.
Szczegóły dot. przebiegu działania w Regulaminie Konkursu
Gala podsumowująca Konkurs zaplanowana jest w czerwcu 2025 roku.
Zapraszamy uczestników do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi dostępnymi na stronie internetowej KRUS www.gov.pl/krus w sekcjach: Kampanie prewencyjne https://www.gov.pl/web/krus/kampanie-prewencyjne oraz Materiały popularyzatorskie https://www.gov.pl/web/krus/materialy-popularyzatorskie.
W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z OR KRUS w Bydgoszczy tel. (52) 3231420) lub Biurem Prewencji, tel.: (22) 592 64 10, e-mail: bp@krus.gov.p
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Podstawowe dane statystyczne gminy Ciechocin
W 2024 r. stan ludności w gminie przedstawiał się następująco:
1) liczba osób do 18 roku życia ogółem - 801 (mężczyźni - 409, kobiety - 392)
2) liczba kobiet w wieku od 19 do 60 roku życia ogółem - 1097
3) liczba mężczyzn w wieku od 19 do 65 roku życia ogółem - 1254
4) liczba kobiet w wieku powyżej 60 roku życia ogółem - 462
5) liczba mężczyzn w wieku powyżej 65 roku życia ogółem – 291
Stan na dzień 31 grudnia 2024 r. - zameldowani na pobyt stały ogółem - 3905
Stan na 31 grudnia 2024 r. - zameldowani na pobyt czasowy ogółem - 34
2. Statystyka ludności w Gminie Ciechocin
L.p. |
Sołectwo |
Liczba ludności (pobyt stały) |
Liczba ludności (pobyt czasowy) |
1. |
Ciechocin |
532 |
6 |
2. |
Elgiszewo |
739 |
6 |
3. |
Kujawy |
282 |
- |
4. |
Małszyce |
399 |
8 |
5. |
Miliszewy |
438 |
6 |
6. |
Morgowo |
104 |
- |
7. |
Nowa Wieś |
244 |
3 |
8. |
Piotrkowo |
240 |
1 |
9. |
Rudaw |
229 |
1 |
10. |
Świętosław |
698 |
3 |
Ogółem: |
3905 |
34 |
3. Liczba sporządzonych aktów małżeństwa ogółem – 40
(w tym małżeństwa wyznaniowe - 11, małżeństwa cywilne - 29)
4. Liczba urodzeń mieszkańców - 39
(w tym 21 dziewczynek i 18 chłopców)
5. Liczba zgonów mieszkańców - 40
6. Pełnoletność uzyskało 47 mieszkańców




GOPS Ciechocin informuje, że 13 marca 2024 r. (czwartek) w godz. 8:00–14:00 w siedzibie Ośrodka będzie wydawana żywność z Banku Żywności w Toruniu w ramach Programu FEPŻ 2021–2027 – Podprogram 2024.
Nabór do programu „Danie Wspólnych Chwil” dla Kół Gospodyń Wiejskich
Gmina Ciechocin informuje, że trwa nabór do IV edycji programu „Danie Wspólnych Chwil”, organizowanego przez Fundację Biedronki. Program wspiera Koła Gospodyń Wiejskich w organizacji wspólnotowych posiłków dla seniorów zagrożonych samotnością.
Na czym polega program?
Koła Gospodyń Wiejskich, które zakwalifikują się do programu, otrzymają:
✅ E-Kod o wartości 8 000 zł na zakup produktów spożywczych i niektórych artykułów niespożywczych w sieci Biedronka, przeznaczonych na organizację cyklicznych spotkań dla seniorów.
✅ Dodatkowe dofinansowanie 800 zł na inicjatywy związane z celami programu lub rozwój Koła.
✅ Możliwość organizacji min. 6 spotkań dla co najmniej 10 seniorów w okresie od kwietnia do grudnia 2025 r.
Warunki udziału:
✔ KGW musi być zarejestrowane w ARiMR, KRS lub rejestrze stowarzyszeń,
✔ Musi działać co najmniej od 30 września 2024 r.,
✔ Zobowiązuje się do organizacji spotkań i prowadzenia dokumentacji na specjalnej platformie programu.
Jak się zgłosić?
✅ Wypełnić formularz dostępny na stronie: https://kgw.daniewspolnychchwil.pl/zgloszenie.
✅ Dołączyć wymagane dokumenty:
📌 Oświadczenie o przystąpieniu do programu,
📌 Statut Koła,
📌 Aktualny odpis z ARiMR/KRS/rejestru stowarzyszeń.
Termin zgłoszeń: Liczba miejsc jest ograniczona! Decyduje kolejność, terminowość i poprawność zgłoszeń.
Więcej informacji: www.daniewspolnychchwil.pl
📩 Kontakt: daniewspolnychchwil@fundacjabiedronki.pl
📞 Telefon: 533 336 880 (pon.-pt. 9:00-17:00)
Zaproszenie do zgłaszania kandydatur do Komisji Konkursowej
Wójt Gminy Ciechocin zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego do zgłaszania kandydatur na Członków Komisji Konkursowej, która będzie opiniować oferty złożone w ramach otwartego konkursu na realizację zadań publicznych w 2025 roku.
Zgłoszenia można składać do 04 marca 2025 r. do godz. 15:00 w formie pisemnej – osobiście, listownie lub elektronicznie. Szczegóły dotyczące naboru oraz wymagany formularz zgłoszeniowy znajdują się poniżej .
Zachęcamy do udziału!
Konferencja inaugurująca powstanie partnerstwa na rzecz realizacji Projektu ,,Kierunek-Zawód”
W dniu 25 lutego 2025 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego odbyła się konferencja inaugurująca powstanie partnerstwa na rzecz realizacji Projektu ,,Kierunek-Zawód”, w której udział wzięli m.in. marszałek Piotr Całbecki, przewodnicząca sejmiku województwa Elżbieta Piniewska, członek zarządu województwa Marek Wojtkowski oraz kujawsko-pomorski kurator oświaty Grażyna Dziedzic. Wójta Gminy Ciechocin Andrzeja Okrucińskiego na spotkaniu reprezentował Mariusz Gutowski – Zastępca Wójta Gminy Ciechocin.
Udział w projekcie biorą 52 samorządy z całego województwa kujawsko-pomorskiego, Partnerem Wiodącym w projekcie jest Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu.
W Gminie Ciechocin w ramach projektu, zajęcia z doradztwa zawodowego z wykorzystaniem nowych narzędzi przeprowadzane będą w Szkole Podstawowej im. Oskara Kolberga w Ciechocinie.
Celem projektu jest zbudowanie w województwie podstaw rozwiązań systemowych niezbędnych do realizacji celów doradztwa zawodowego, w tym racjonalizacji decyzji zawodowych młodzieży. Projekt ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów Strategii w zakresie podnoszenia skuteczności kształcenia oraz zwiększania integracji szkolnictwa z rynkiem pracy.
W ramach projektu, podniesione zostaną kompetencje szkolnych doradców zawodowych, wychowawców klas, pedagogów oraz wyposażenie ich w nowoczesne narzędzia doradcze takie jak gogle VR, umożliwiające zapoznanie się z zawodami dzięki symulacjom w wirtualnej rzeczywistości.
Projekt realizowany w ramach programu operacyjnego ”Fundusze Europejskie dla Kujaw
i Pomorza 2021-2027”. Realizacja przedsięwzięcia potrwa do końca września 2027 roku.
Zdjęcie autor
Inauguracja projektu „Kierunek-Zawód” fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP
https://kujawsko-pomorskie.pl/aktualnosci/pomagamy-wybrac-zawod/
Rozlicz się w usłudze Twój e-PIT.
Wybierz e-Korespondencję i korzystaj w pełni z e-Urzędu Skarbowego
Usługa Twój e-PIT w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) to najwygodniejszy sposób na rozliczenie PIT. Warto logować się do e-US za pomocą nowoczesnych form przez login.gov.pl.
Dzięki temu można korzystać ze wszystkich usług i funkcjonalności e-US np. podglądu rozliczeń czy statusu zwrotu podatku. Z usługi Twój e-PIT można również skorzystać z poziomu aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy.
Ministerstwo Finansów zachęca do aktywowania usługi e-Korespondencji przy okazji logowania do e-US w związku z rozliczeniem PIT.
Twój e-PIT tylko w e-Urzędzie Skarbowym
Twój e-PIT działa przez całą dobę i można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do internetu.
Dostęp do usługi możliwy jest wyłącznie w e-Urzędzie Skarbowym (e-US), w aplikacji mobilnej lub na stronie podatki.gov.pl.
Do e-Urzędu Skarbowego można zalogować się poprzez platformę login.gov.pl, identyfikując się Profilem Zaufanym (PZ), e-Dowodem, poprzez bankowość elektroniczną lub aplikację mObywatel.
Podatnicy, którzy zalogują się do e-Urzędu Skarbowego za pomocą form dostępnych w ramach login.gov.pl mogą korzystać nie tylko z usługi Twój e-PIT
ale także ze wszystkich pozostałych e-usług oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową w e-US.
Mogą m.in. sprawdzić swoje dotychczasowe rozliczenia z urzędem, zweryfikować status zwrotu podatku lub zapłacić podatek online przelewem lub z użyciem płatności BLIK.
Mogą też korzystać z usługi Rozliczenia, która ułatwia przedsiębiorcom prawidłowe wypełnienie PIT-36, czy weryfikacji statusu zwrotu podatku.
Do samej usługi Twój e-PIT można zalogować się także danymi podatkowymi.
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy
W tym roku usługa Twój e-PIT jest dostępna również z poziomu aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy. Oznacza to łatwy dostęp po uwierzytelnieniu się PIN-em lub przy użyciu logowania biometrycznego.
Użytkownicy aplikacji nie muszą każdorazowo uwierzytelniać się z poziomu platformy login.gov.pl, by korzystać z usługi Twój e-PIT.
e-Korespondencja w e-Urzędzie Skarbowym
Dzięki e-Korespondencji podatnicy mają możliwość odbierania i wysyłania dokumentów ze swojego konta w e-Urzędzie Skarbowym. Funkcjonalność ta pozwala załatwić większość spraw podatkowych w szybki
i prosty sposób, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Usługę można aktywować np. przy okazji logowania do e-US w związku z rozliczeniem PIT.
Z e-Urzędu Skarbowego korzysta obecnie niemal 17 mln użytkowników. Prawie 2,3 mln z nich już wyraziło zgodę na e-Korespondencję z administracją skarbową.
Zapraszamy na szkolenie „Stosowanie środków ochrony sprzętem naziemnym” („KURS CHEMIZACYJNY”) i Bezpłatne szkolenie pn.: Metody ograniczające stosowanie antybiotyków w produkcji zwierzęcej– szkolenie dla beneficjentów ekoschematu Dobrostan zwierząt
Od marca wyższe emerytury i renty rolnicze.
https://www.gov.pl/web/krus/od-marca-wyzsze-emerytury-i-renty-rolnicze
W marcu KRUS zwaloryzuje wszystkie świadczenia emerytalno-rentowe wypłacane na dzień 28 lutego 2025 r. Wysokość tych świadczeń wzrośnie o 5,5%.
Waloryzacja przeprowadzona zostanie z urzędu, bez konieczności składania wniosku.
Jakie świadczenia podwyższymy?
- emerytury rolnicze, renty rolnicze z tytułu niezdolności do pracy i renty rodzinne,
- dodatki i inne świadczenia wypłacane razem z emeryturami i rentami,
- rodzicielskie świadczenie uzupełniające (Mama 4+),
- świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.
W jaki sposób podwyższymy świadczenia?
Nową wysokość emerytury lub renty uzyskamy mnożąc emeryturę podstawową przez indywidualne wskaźniki wymiaru świadczenia.
Emerytura podstawowa od 1 marca 2025 r. wynosi 1.691,02 zł (jest o 88,16 zł wyższa od dotychczasowej emerytury podstawowej).
Wskaźniki wymiaru są ustalane odrębnie dla każdego emeryta/rencisty. Ich wysokość zależy od długości okresów pracy i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne.
Przykład:
Emerytura rolnicza dla osoby, która opłacała składki na ubezpieczenie społeczne rolników przez 25 lat od 1 marca 2025 r. wyniesie 1.995,40 zł brutto.
Kwotę tę uzyskamy w następujący sposób:
1691,02 zł (emerytura podstawowa) x 1,18 (wskaźnik wymiaru świadczenia przy 25 latach opłacania składki)
Do 28 lutego 2025 r. emerytura dla osoby, która opłacała składki na ubezpieczenie społeczne rolników przez 25 lat wynosiła 1.891,37 zł brutto.
Po waloryzacji świadczenie będzie wyższe o 5,5% tj. o 104,03 zł brutto.
Jaka będzie wysokość najniższej emerytury?
Od 1 marca wzrasta też wysokość najniższej emerytury pracowniczej do kwoty 1.878,91 zł brutto.
Emerytury i renty rolnicze nie mogą być niższe od tej kwoty (z wyjątkiem przypadków ściśle określonych w przepisach).
Jak wzrośnie wysokość innych świadczeń i dodatków?
- rodzicielskie świadczenie uzupełniające – 1.878,91 zł,
- świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa – 354,86 zł,
- dodatek pielęgnacyjny, kombatancki, za tajne nauczanie i świadczenie pieniężne przysługujące byłym żołnierzom górnikom – 348,22 gr,
- świadczenie pieniężne przysługujące osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR – max 348,22 gr,
- dodatek pielęgnacyjny dla inwalidy wojennego – 522,33 gr,
- ryczałt energetyczny – 312,71 gr,
- dodatek kompensacyjny – 52,23 gr,
- dodatek dla sieroty zupełnej – 654,48 gr,
- dodatek pieniężny dla inwalidy wojennego – 1.333,24 gr,
- świadczenie honorowe z tytułu ukończenia 100 lat życia – 6.589,67 zł.
Czy wzrośnie wysokość świadczenia uzupełniającego dla osób niepełnosprawnych?
Maksymalna wysokość tego świadczenia to nadal 500 zł.
Niemniej wysokość wszystkich świadczeń uzupełniających dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji ulegną ponownemu obliczeniu z urzędu.
Do kwoty 2.552,39 zł miesięcznie wzrasta bowiem kwota graniczna, powyżej której świadczenie uzupełniające nie przysługuje. Łączna kwota świadczeń pieniężnych finansowanych ze środków publicznych wraz z kwotą świadczeń wypłacanych przez zagraniczne instytucje właściwe do spraw emerytalno-rentowych i ze świadczeniem uzupełniającym nie może przekroczyć 2.552,39 zł.
Czy emeryt/rencista otrzyma decyzję z podwyższoną kwotą świadczenia?
Do każdego emeryta i rencisty zostanie wysłana decyzja informująca o podwyższeniu wysokości świadczenia od 1 marca 2025 r. (tzw. waloryzacyjne).
Decyzje te zostaną wysłane w kwietniu br. wraz z decyzjami dot. przyznania dodatkowego rocznego świadczenia pieniężnego (tzw. „13 emerytury”).
Gdzie mogę uzyskać więcej informacji o podwyżce emerytur i rent?
Więcej informacji na temat waloryzacji emerytur i rent od 1 marca 2025 r. można uzyskać na stronie internetowej www.gov.pl/web/krus/waloryzacja-emerytur-i-rent-rolniczych oraz w każdej jednostce organizacyjnej KRUS.
Podstawa prawna
art. 48 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2025 r. poz. 197)
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dolina Drwęcy ogłosiło nabór wniosków o powierzenie grantu na kluby młodzieżowe. To doskonała okazja dla organizacji i instytucji zainteresowanych wsparciem działań skierowanych do młodzieży.
Więcej informacji oraz szczegóły dotyczące naboru znajdą Państwo pod linkiem:
https://www.lgddolinadrwecy.org.pl/320,granty-efs?tresc=4892.
Zachęcamy do składania wniosków!



📢 OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT
Wójt Gminy Ciechocin informuje o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych na terenie Gminy Ciechocin w 2025 roku.
Do udziału w konkursie zapraszamy organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
📝 Termin składania ofert: do 25 marca 2025 r. do godziny 10:00.
📄 Wzory dokumentów dostępne poniżej
Zachęcamy do udziału i wspólnego działania na rzecz mieszkańców Gminy Ciechocin! 🏡🤝
STOP wypalaniu traw!
https://www.facebook.com/KRUSgov/
Wypalanie traw jest groźne i nie ma żadnego sensu.
Jak co roku przyłączamy się do kampanii społecznej Państwowej Straży Pożarnej „Stop Pożarom Traw”.
W Polsce nadal każdej wiosny dochodzi do licznych pożarów spowodowanych wypalaniem traw i nieużytków, mimo, że jest to nielegalne i bardzo niebezpieczne dla ludzi i zwierząt.
Za celowe wzniecenie ognia grozi mandat, kara grzywny, a nawet pozbawienia wolności.
Przestrzeganie zakazu wypalania gruntów rolnych jest jednym z warunków przyznawania dopłat bezpośrednich oraz obszarowych. W przypadku jego złamania ARiMR może nałożyć na rolnika karę finansową zmniejszającą wszystkie otrzymywane przez niego płatności.
Niestety, wciąż pokutuje przekonanie, że wypalanie traw, zarośli, trzcinowisk, resztek słomy i chwastów służy użyźnieniu gleby i pozbyciu się nasion niepożądanych roślin.
Tymczasem wyniki badań wskazują, że:
gleba po pożarze jest wyjałowiona, a nie użyźnia się;
nie dochodzi do naturalnego rozkładu resztek roślinnych;
przerywany jest proces formowania się próchnicy;
giną liczne organizmy żywe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania gleby i całego ekosystemu;
do atmosfery przedostaje się wiele związków chemicznych, trujących ludzi i zwierzęta.
Jest lepszy sposób na spożytkowanie pozostałości roślinnych. Kompostuj je! Kompost użyźni glebę i zwiększy plony bez szkód dla środowiska. Prawidłowe zmianowanie, poprawna agrotechnika, nawozy zielone i komposty znacznie przyspieszają regenerację gleby, a pożyteczne mikroorganizmy poprawiają jej jakość bardziej niż popioły.
KRUS APELUJE: nie wypalaj traw. To niemądry, barbarzyński zwyczaj.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy


Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy – szybkie, wygodne i bezpieczne załatwianie spraw podatkowych
· Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy (e-US) umożliwia każdemu posiadaczowi smartfona łatwy i szybki dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego.
· Przez aplikację można m. in. złożyć deklarację i wniosek do urzędu skarbowego bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego lub zapłacić podatek.
· Osoby, które wyraziły zgodę na e-Korespondencję, mogą też odbierać w aplikacji dokumenty od administracji skarbowej. Dzięki temu np. szybko i bezpłatnie uzyskają zaświadczenie o dochodach czy braku zaległości podatkowych.
· Aplikację e-US pobrało już ponad 216 tys. osób. Użytkownicy najczęściej przeglądają za jej pośrednictwem informacje o zwrotach podatku, rozliczenia, historię deklaracji i odbierają dokumenty.
W styczniu 2025 r. Krajowa Administracja Skarbowa udostępniła aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy, która zapewnia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego przez smartfona. Pobrało ją już ponad 216 tys. osób.
„e-Urząd Skarbowy przyczynił się do tego, że coraz więcej osób załatwia sprawy podatkowe przez internet. Dzięki aplikacji mobilnej, e-Urząd Skarbowy przenosi się powoli do smartfonów. Codziennie już ponad 15% użytkowników e-Urzędu Skarbowego korzysta z naszych usług właśnie w aplikacji mobilnej” – podkreśla zastępca Szefa KAS Małgorzata Krok.
Aplikacja mobilna – e-Urząd Skarbowy zawsze pod ręką
Użytkownicy aplikacji e-Urząd Skarbowy mogą wygodnie załatwić większość spraw urzędowych online z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Za pomocą aplikacji mogą m. in. złożyć deklarację podatkową lub inny dokument, np. wniosek o wydanie zaświadczenia do urzędu skarbowego bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego. Użytkownicy znajdą w aplikacji informacje o swoich rozliczeniach, złożonych deklaracjach i dokumentach wysłanych do organów podatkowych.
Za pomocą aplikacji można również zapłacić podatek online przelewem lub z użyciem płatności BLIK.
Użytkownicy aplikacji e-Urząd Skarbowy mogą m.in. skorzystać z usługi Twój e-PIT i złożyć zeznanie podatkowe. Dotychczas podatnicy już 400 tys. razy logowali się do usługi Twój e-PIT przez aplikację mobilną e-US.
e-Korespondencja - wygodny i szybki odbiór dokumentów
Warto wyrazić zgodę na e-korespondencję w e-Urzędzie Skarbowym. Dzięki temu można wygodnie i bezpiecznie odbierać dokumenty od organów podatkowych w formie elektronicznej.
Użytkownicy aplikacji e-US, którzy korzystają z e-Korespondencji, mogą nie tylko wysyłać dokumenty do organów KAS ale także odbierać je bezpośrednio na swoim smartfonie. Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem. Dzięki e-Korespondencji mogą bezpłatnie, w zaledwie kilka sekund, uzyskać zaświadczenie o dochodach, czy o braku zaległości. Aplikacja zapewnia im łatwy dostęp do otrzymanych dokumentów. Mogą je wygodnie przeglądać i pobierać na smartfona.
Bezpieczeństwo danych
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy oferuje bezpieczne, nowoczesne metody logowania.
Podczas instalacji aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfonie wystarczy jednorazowe uwierzytelnienie jedną z metod dostępnych w usłudze login.gov.pl, np. profilem zaufanym. Kolejne logowania do aplikacji są możliwe przy użyciu danych biometrycznych lub kodu PIN.
Dane osobowe użytkownika nie są gromadzone na urządzeniu, dlatego są bezpieczne nawet w przypadku utraty telefonu. Użytkownik będzie automatycznie wylogowany z aplikacji w przypadku braku aktywności. W każdej chwili można też usunąć konto w aplikacji na smartfonie. Dodatkowo, dostęp do konta w e-Urzędzie Skarbowym na smartfonie można także łatwo usunąć z poziomu aplikacji webowej.
Pobierz aplikację e-Urząd Skarbowy
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest dostępna w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim. Można ją pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store. Działa na telefonach z systemem operacyjnym Android w wersji nie niższej niż 9.0 (zalecana najnowsza dostępna na rynku) oraz iOS w wersji nie niższej niż 13.
Bartosz Stróżyński
Rzecznik Prasowy
Izba Administracji Skarbowej
w Bydgoszczy
Wydłużony zasiłek macierzyński
https://www.gov.pl/web/krus/wydluzony-zasilek-macierzynski2
Od 19 marca 2025 r. rodzice dzieci przedwcześnie urodzonych lub urodzonych o czasie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji mogą ubiegać się o zasiłek macierzyński wydłużony
od 8 do maksymalnie 15 tygodni w zależności od tygodnia urodzenia oraz masy urodzeniowej dziecka.
Z prawa do wydłużonego zasiłku macierzyńskiego skorzystać mogą również osoby, które przysposobiły dziecko lub przyjęły dziecko na wychowanie, jeżeli pobyt dziecka w szpitalu będzie miał miejsce po przyjęciu dziecka na wychowanie.
Kiedy przysługuje wydłużony zasiłek macierzyński?
Wydłużony zasiłek macierzyński przysługuje po wyczerpaniu podstawowego okresu zasiłku macierzyńskiego, to jest po wyczerpaniu odpowiednio od 52 do 71 tygodni zasiłku
macierzyńskiego w zależności od liczby urodzonych dzieci.
Przez jaki okres przysługuje wydłużony zasiłek macierzyński?
Zasiłek macierzyński ulega wydłużeniu od 8 do maksymalnie 15 tygodni w zależności od tygodnia urodzenia oraz masy urodzeniowej dziecka.
Okresy zasiłku macierzyńskiego ulegają wydłużeniu w przypadku urodzenia dziecka:
- przed ukończeniem 28. tygodnia ciąży lub z masą urodzeniową nie większą niż 1000 g - o tydzień za każdy tydzień pobytu dziecka w szpitalu do upływu 15. tygodnia po porodzie;
- po ukończeniu 28. tygodnia ciąży i przed ukończeniem 37. tygodnia ciąży i masą urodzeniową większą niż 1000 g — o tydzień za każdy tydzień pobytu dziecka w szpitalu do upływu 8. tygodnia po porodzie;
- po ukończeniu 37. tygodnia ciąży i jego pobytu w szpitalu, pod warunkiem że pobyt dziecka w szpitalu po porodzie będzie wynosił co najmniej 2 kolejne dni, przy czym pierwszy z tych dni będzie przypadał w okresie od 5. do 28. dnia po porodzie - o tydzień za każdy tydzień pobytu dziecka w szpitalu w okresie od 5. dnia do upływu 8. tygodnia po porodzie.
W przypadku urodzenia więcej niż jednego dziecka przy jednym porodzie do wydłużenia okresu zasiłku macierzyńskiego uwzględnia się wagę dziecka o najniższej masie urodzeniowej oraz okres pobytu w szpitalu dziecka najdłużej hospitalizowanego.
Uwaga: W tym samym czasie przysługuje jeden wydłużony zasiłek macierzyński bez względu na liczbę wychowywanych dzieci.
Co trzeba zrobić oby otrzymać wydłużony zasiłek macierzyński?
Aby otrzymać prawo do wydłużonego zasiłku macierzyńskiego należy złożyć wniosek do KRUS. Druk wniosku (SR-24/01/2025) dostępny jest w jednostkach organizacyjnych KRUS
oraz na stronie internetowej: www.gov.pl/web/krus/formularze-i-wnioski
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie wystawione przez szpital zawierające informację o tygodniu ciąży, w którym urodziło się dziecko, masie urodzeniowej dziecka oraz okresie
pobytu dziecka w szpitalu.
Ważne: wniosek o ustalenie prawa do wydłużonego zasiłku macierzyńskiego należy złożyć w terminie 3 miesięcy, licząc od dnia zaprzestania pobierania zasiłku macierzyńskiego
w podstawowym okresie oraz nie wcześniej niż od 19 marca 2025 r. (tj. od daty wejścia w życie przepisów). W przeciwnym razie odmówimy prawa do tego świadczenia.
Wniosek można złożyć w dowolnej jednostce organizacyjnej KRUS:
- osobiście,
- za pośrednictwem przedsiębiorcy uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej w obrocie krajowym lub zagranicznym,
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą KRUS-ePUAP,
- w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy też podpisem zaufanym.
Kiedy nie przysługuje wydłużony zasiłek macierzyński?
Wydłużony zasiłek macierzyński nie przysługuje, jeżeli:
- co najmniej jeden z rodziców dziecka lub osoba, która przyjęła dziecko na wychowanie, otrzymują zasiłek macierzyński lub uposażenie za okres ustalony przepisami Kodeksu pracy jako okres urlopu macierzyńskiego, okres urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, okres urlopu rodzicielskiego lub okres uzupełniającego urlopu macierzyńskiego;
- dziecko zostało umieszczone w pieczy zastępczej;
- jeden z rodziców dziecka lub osoba, która przyjęła dziecko na wychowanie, nie sprawują lub zaprzestali sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem;
- osoba pobierająca zasiłek macierzyński została wyłączona z ubezpieczenia.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r., poz. 1871)
ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2025 r., poz. 197)
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Ogłoszenie Wójta Gminy Ciechocin o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego Gminy Ciechocin i możliwości składania wniosków do POG
Mammografia w Gminie Ciechocin
W dniu 14 marca 2025 r. w ramach lokalnych akcji profilaktycznych Panie z terenu Gminy Ciechocin mogły skorzystać z badań mammograficznych w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Program finansowany przez Ministerstwo Zdrowia skierowany jest dla kobiet w wieku od 45-74 lat.
Z badania mammograficznego skorzystały 73 Panie. Badanie przeprowadziła firma LUX MED. Sp. z o.o. w Warszawie, której bardzo serdecznie dziękujemy.
Kolejne badanie mammograficzne w Gminie Ciechocin planowane jest na 16 czerwca 2025 r.
Badania profilaktyczne, takie jak mammografia, pomagają dbać o siebie i zwiększają szanse na długie, zdrowe życie.
Zachęcamy Panie do regularnych badań. Pamiętajmy, że nasze zdrowie jest najważniejsze!
Nabór na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy Ciechocin
Ogłoszenie Wójta Gminy Ciechocin dotyczące zakazu wypuszczania psów
Broszura informacyjna URE dotycząca sporów i skarg na działanie przedsiębiorstw energetycznych
Kontakt
Urząd Gminy Ciechocin
Ciechocin 172, 87-408 Ciechocin
Dane kontaktowe
- tel. +48 56 683 77 81, +48 56 683 77 83
- fax +48 56 683 77 08
- e-mail: ciechocin@ciechocin.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wiesław Wernerowicz,
adres e-mail: iod@ciechocin.pl
Godziny urzędowania
- poniedziałki, środy, czwartki: 7:30-15:30
- wtorki: 7:30-16:30
- piątki: 7:30-14:30
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- adres skrzynki ePUAP: /Ciechocin/SkrytkaESP
- adres profilu ePUAP
- adres skrzynki e-Doręczenia: AE:PL-73953-37860-UDCFH-13
- Klauzule
Numer konta:
Bank Spółdzielczy w Grębocinie
66 9491 0003 0030 0012 0489 0001
Numer konta - odpady
90 9491 0003 0030 0012 0489 0054