Menu
Menu
Treść
Treść
Profil zaufany
Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz:
- potwierdzić swoją tożsamość w systemach elektronicznej administracji,
- podpisać dokument podpisem zaufanym.
Profil służy tylko do kontaktów z administracją publiczną (urzędami, ministerstwami)
i jest ważny przez 3 lata. Po upływie tego czasu możesz przedłużyć jego ważność na kolejne 3 lata. Może go założyć każdy, kto ma numer PESEL oraz pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
Potwierdzanie tożsamości
Załatwiając sprawę w urzędzie musisz okazać dokument tożsamości. Profil Zaufany można porównać do takiego dokumentu, który pozwala cię zidentyfikować, kiedy załatwiasz sprawę urzędową online. Dane przypisane do twojego Profilu Zaufanego to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. To oznacza, że jeden obywatel może mieć tylko jeden, unikalny Profil Zaufany.
Uwierzytelnienie (logowanie) Profilem Zaufanym polega na podaniu nazwy użytkownika
i hasła oraz na potwierdzeniu tych danych kodem autoryzacyjnym, który dostaniesz SMS-em. W ten sposób dostajesz elektroniczny dostęp do urzędu.
Pamiętaj! Nie udostępniaj nikomu swojego Profilu, podobnie jak nie przekazujesz nikomu swojego dowodu osobistego ani danych do logowania na swoim koncie bankowym.
Jak założyć Profil Zaufany
Swój Profil Zaufany możesz założyć na 3 sposoby:
1. Za pomocą formularza online, który wypełniasz na stronie Profilu Zaufanego.
W formularzu wpisujesz m.in. swoje imię, nazwisko i numer PESEL. Tak wypełniony formularz rejestrujesz (wybierasz przycisk „Zarejestruj”), a następnie:
- potwierdzasz osobiście w tzw. punkcie potwierdzającym;
Punktami potwierdzającymi są m.in. urzędy skarbowe, urzędy wojewódzkie czy wybrane urzędy pocztowe. Takie punkty są dostępne także za granicą. Pracownik punktu poprosi cię o okazanie dokumentu tożsamości, wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie.
Nazwa punktu potwierdzającego | Ulica | Miejscowość | Województwo | Kraj | Dodatkowe informacje |
---|---|---|---|---|---|
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Golubsko-dobrzyńskie BP | Sokołowska 11 | Golub-Dobrzyń | kujawsko-pomorskie | Polska | Szczegóły- Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Golubsko-dobrzyńskie BP |
Starostwo Powiatowe w Golubiu-Dobrzyniu | Plac Tysiąclecia 25 | Golub-Dobrzyń | kujawsko-pomorskie | Polska | Szczegóły- Starostwo Powiatowe w Golubiu-Dobrzyniu |
URZĄD SKARBOWY W GOLUBIU-DOBRZYNIU | UL. DR. JERZEGO GERARDA KOPPA 1A | GOLUB-DOBRZYŃ | kujawsko-pomorskie | Polska | Szczegóły- URZĄD SKARBOWY W GOLUBIU-DOBRZYNIU |
ZUS Biuro Terenowe w Golubiu-Dobrzyniu | ul. 1000-lecia 25 | Golub-Dobrzyń | kujawsko-pomorskie | Polska | Szczegóły- ZUS Biuro Terenowe w Golubiu-Dobrzyniu |
Skorzystaj z wyszukiwarki punktów potwierdzających.
- potwierdzasz online, kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jeśli taki posiadasz.
Ta opcja wymaga oprogramowania PZ Signer. Upewnij się, że masz je zainstalowane. Jeśli nie - pobierz aplikację odpowiednią dla twojego systemu: Windows 32-bit 64-bit; Mac; Linux.
2. Za pomocą konta internetowego (bankowego lub Poczty Polskiej – envelo)
Sprawdź, jakie firmy mogą potwierdzić twoją tożsamość na potrzeby rejestracji Profilu Zaufanego. Są to dostawcy tożsamości, czyli podmioty, które dostały zgodę na potwierdzanie Profilu Zaufanego, ponieważ uwierzytelniają dane klientów podczas zakładania im konta (przede wszystkim w ramach bankowości elektronicznej). Dlatego korzystając z ich usług nie musisz już potwierdzać nic osobiście, w urzędzie.
Ważne! Jeśli potwierdziłeś Profil Zaufany korzystając z usług dostawcy tożsamości (najczęściej przez bankowość internetową), zawsze powinieneś logować się za pośrednictwem tego konta - to z nim powiązany jest twój Profil. Na przykład na portalu Biznes.gov.pl, na stronie logowania wybierasz Profil Zaufany, a następnie klikasz ikonę swojego serwisu bankowości internetowej i logujesz się przez stronę swojego banku.
3. Za pomocą e-dowodu, czyli dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną.
Taki dowód ma wbudowany chip, w którym zapisane są twoje dane. Aby skorzystać z tej opcji musisz mieć podłączony do komputera specjalny czytnik, który umożliwia ich odczytanie. Będziesz także potrzebować oprogramowania e-dowodu.
Kontakt
Urząd Gminy Ciechocin
Ciechocin 172, 87-408 Ciechocin
Dane kontaktowe
- tel. +48 56 683 77 81, +48 56 683 77 83
- fax +48 56 683 77 08
- e-mail: ciechocin@ciechocin.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wiesław Wernerowicz,
adres e-mail: iod@ciechocin.pl
Godziny urzędowania
- poniedziałki, środy, czwartki: 7:30-15:30
- wtorki: 7:30-16:30
- piątki: 7:30-14:30
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- adres skrzynki ePUAP: /Ciechocin/SkrytkaESP
- adres profilu ePUAP
- adres skrzynki e-Doręczenia: AE:PL-73953-37860-UDCFH-13
- Klauzule
Numer konta:
Bank Spółdzielczy w Grębocinie
66 9491 0003 0030 0012 0489 0001
Numer konta - odpady
90 9491 0003 0030 0012 0489 0054