Menu
Menu
Treść
Treść
Co zrobić w przypadku utraty dokumentów?
Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji związanych z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych.
UTRACONE DOKUMENTY NALEŻY NAJPIERW ZASTRZEC W BANKU – to kilkanaście tysięcy placówek w całym kraju (w wielu z nich nie trzeba nawet mieć konta bankowego).
Poniżej przedstawiamy kolejne kroki, które należy wykonać:
1. Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE – w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami (lista banków dostępna jest tutaj: https://DokumentyZastrzezone.pl/lista-bankow-zastrzegajacych-dokumenty-od-wszystkich-osob/).
· Wystarczy zgłosić zastrzeżenie tylko w jednym banku, a dane zostaną automatycznie przekazane do wszystkich pozostałych uczestników Systemu DZ.
· Najłatwiej to zrobić osobiście w swoim oddziale bankowym. Część banków przyjmuje zastrzeżenia również telefonicznie, pod numerem +48 828 828 828 (tylko od własnych klientów, po zdalnej weryfikacji tożsamości).
· Można skorzystać z konta na stronie www.bik.pl (tylko pod warunkiem, że osoba zastrzegająca miała tam już wcześniej założone konto z wykorzystaniem danych z utraconego dokumentu).
2. Powiadomienie Policji – o ile dokumenty utracono w wyniku przestępstwa.
3. Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu
· informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie gov.pl.
Podkreślamy, że w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE uczestniczą wszystkie banki w Polsce oraz szereg innych firm i instytucji. Pełna lista Uczestników, dla bezpieczeństwa całego systemu, jest jednak objęta tajemnicą.
Przypominamy, że utracone dokumenty tożsamości powinny w bankach zastrzegać nie tylko osoby, które mają już konta bankowe, ale również te, które z usług bankowych nigdy nie korzystały lub już nie korzystają (lista banków zastrzegających dokumenty od wszystkich osób).
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: www.DokumentyZastrzezone.pl
Kontakt
Urząd Gminy Ciechocin
Ciechocin 172, 87-408 Ciechocin
Dane kontaktowe
- tel. +48 56 683 77 81, +48 56 683 77 83
- fax +48 56 683 77 08
- e-mail: ciechocin@ciechocin.pl
Inspektor Ochrony Danych
Wiesław Wernerowicz,
adres e-mail: iod@ciechocin.pl
Godziny urzędowania
- poniedziałki, środy, czwartki: 7:30-15:30
- wtorki: 7:30-16:30
- piątki: 7:30-14:30
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP
- adres skrzynki: /Ciechocin/SkrytkaESP
- adres profilu ePUAP
Numer konta:
Bank Spółdzielczy w Grębocinie
66 9491 0003 0030 0012 0489 0001
Numer konta - odpady
90 9491 0003 0030 0012 0489 0054